Изграждане на училищна STEM среда

Създаване на нова архитектурна образователна среда (представляваща физическия STEM център), която е като съвкупност от учебни пространства с подходящо разпределение, съвременно осветление и озвучаване, работни станции, обзавеждане и оборудване, свързани с учебните STEM дейности.

 

Внедряване на съвременно технологично оборудване, което обезпечава иновативно и интерактивно обучение по STEM и е съобразено с нуждите и интересите на учениците в различните образователни етапи.

Високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи (ВОСКС)

 

Общо училища със STEM среда: 2271

Общо ВОСКС: 9396

Подходящи за малки училища

 

  • Кътове тип работилници/Мейкърспейс - проектът може да включва създаването на обособени пространства в помещения или кабинети (кътове) за творчество и дигитални технологии или преобразуването на една или две класни стаи в подобно място.
  • Изследователски лаборатории - това са малки или допълващи проекти за практическо оборудване и станции по природни науки, обезпечаване на изследователски нужди, приложни изследвания и лабораторна работа.
  • Класна стая за креативни дигитални създатели – да насърчат  интереса на учениците към дигиталните науки и създаването на дигитално съдържание по подобие на предложенията от голямата проектна категория, но в по-малък мащаб – например една или две класни стаи с прилежащите общи пространства.
  • Център за млади изследователи (за 1-4 клас) – средата може да включва зони за приложна работа на закрито (биологични и физични науки) и открито, зоокътове, станции за приложни проекти по програмиране (разработка на приложения и визуални продукти), роботика с подходящи за възрастта на учениците инструменти и др.

Подходящи за големи училища

  • Център за технологии в креативните индустрии - може да включва оборудването на учебни зали с компютри и други технологични решения; специфичен софтуер в съответствие с нуждите на творческите индустрии (за рисуване, анимация, моделиране, редактиране, монтаж, 3D дизайн, дистанционно управление и др.); творчески кътове и пространства; видео студио и снимачна техника; звукозаписно студио; симулационна техника, виртуална и добавена реалност, видео и аудио оборудване за лингвистични занимания.
  • Център за дигитални създатели - цели да насърчи интереса на учениците към дигиталните науки, програмирането и създаването на дигитално съдържание с широк спектър от приложения в реална среда. Важно е средата и учебното съдържание да симулират реална работна среда в технологична компания, включително място за творческа дейност, индивидуална работа и работа в екип.
  • Център по природни науки, изследвания и иновации - ще обезпечи среда, която би могла да се ползва както в общообразователната и профилираната подготовка, така и в дуални паралелки в професионалните училища за обучение, свързано със съдържанието и процесите на реалната работна среда в партньорските компании.

Финансиране за всяко училище

Брой ученици Брой училища Финансиране STEM Финансиране ВОСКС Общо финансиране
до 50 262 50 000 10 000 60 000
от 51 до 200 857 150 000 30 000 180 000
от 201 до 400 504 200 000 50 000 250 000
от 401 до 1000 571 300 000 60 000 360 000
над 1001 77 600 000 80 000 680 000

В България  националната програма „Изграждане на училищна STEM среда”  има за цел да повиши интереса на учениците в областта на науките и технологиите като подкрепи създаването на училищни центрове с фокус върху STEM. Те ще предоставят всички необходими условия за провеждането на съвременно и качествено STEM обучение в училище.

Линкове към административни ресурси:

  • Работна среща „STEM центрове и иновативна образователна среда“ - Материали
  • Отворена процедура „Училищна СТЕМ среда“ - кликни тук
  • Отворена процедура „„Концепция за STEM среда" - кликни тук

2024© PolyComp. Всички права запазени.